lördag 8 december 2012

Möt Frasse Fasan!






Med hönorna påtande i trädgården kunde man misstänka att herrarna väl snart oxå dyker upp. Mycket riktigt, Frasse trängde ogenerat sig in i trädgården via min stängda grind. Tänk så smal en fasantupp kan bli! Väl där bjöd den på sig själv. Första rutan är (genom fönstret) tagen på drygt 2 meters avstånd, nedre bilden på kanske 5 meter och fågeln fick ändå inte plats. Till slut kan det vara gott att sträcka ordentligt på sig efter det hårda jobbet att hitta kvarglömda solrosfrön!

7 kommentarer:

  1. Så fina och färggranna de är!! Vilket trevligt besök i din trädgård :)

    SvaraRadera
  2. Va kul besök du fick, fantastiska färger den har....gäller att alltid ha kameran beredd.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder båda 2, men här stack 1:an ut med färgerna det närgångna och den otroligt fina skärpan. Snyggt :)

    SvaraRadera
  4. Ny snygg header Klas.Snyggt på Ugglis.
    Härligt besök i din trädgård.Sådant blir man glad av.Det är verkligen ett trevligt avbryt i vardagen med oväntade gäster =))
    //Kicki

    SvaraRadera
  5. Du måtte bo mitt ute i naturen. Vilken rikedom, vilka bilder/brita

    SvaraRadera
  6. Jag vill passa på att tacka Stefan för underhållsarbetet med bloggen, må goda öden vandra med dig! Kanske jag någon gång kan lära mig själv? (nä, det kan jag nog inte) / Klas

    SvaraRadera
  7. Hej Klas!
    Härliga bilder på Frasse fasan. De är ju så färggranna dessa fasantuppar. Härligt att ha dem hemmavid.
    Ha en fin söndag!
    /Ingemar

    SvaraRadera