måndag 13 juli 2015

Kärt barn har många namn, som bekant





Mycket fiskgjuse på senare tid, märker jag. Den eller nån kusin lär på något språk även kallas för fiskörn. Har jag sett nånstans.
Hur som helst. Här kommer en gjuse elegant surfande över vattnet på sin bräda? Nä, inte alls. Men håll med om att balansen i alla fall är fulländad.






Längre än vanligt slår den med vingarna, försöker bli luftburen. Något stort kämpar emot...






Äntligen uppe!
Med en gädda så prydlig jag själv som sportfiskare känt mig en smula mallig.
Fotograferades på l å n g t avstånd.

4 kommentarer:

  1. Det var en rejäl fisk den fått tag i.....snyggt fångat där. Och namnet...den heter faktiskt fiskeörn på norska :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis till den bildserien!
    Och ha en fin fortsättning på sommaren!
    /SA

    SvaraRadera
  3. Oj vilken fångst för både dej och fiskörnen ,ganska bra namn ,nette

    SvaraRadera
  4. Vilka kalasbilder, oaktat om det var avstånd eller ej. Blir mer och mer sugen på den kameran och ett stort tele till det. och ingen liten gädda minsann, grattis till Gjusen också. Verkar ha hungriga ungar, den var och fiskade när jag åkte förbi häromdagen också.

    SvaraRadera