tisdag 1 april 2014

Storfågel(1)




Örnfrossa. Smakar på det ordet. Stämmer precis. Det är några dagar sedan det hände, men har knappt ändå hunnit förstå vad jag fick uppleva därute vid sjökanten.
Du står i ditt torn och varjehanda eller ingenting händer. Fler än jag som fantiserat att tänk om nån gång, på låg höjd, en mäktig havsörn kunde svepa fram längs vassruggarna? Mot mig? Nå, just detta har nyss drabbat mig.






Om jag läser tecknen rätt är det en ung havsörn vi pratar om. Jag tror den intresserade sig för gässen på sjön. I vart fall, efter det häftiga uppfloget blev det soprent på dessa fåglar. Vad finns då för intressant kvar att undersöka? Nä, titta! En gubbe i tornet. Den tar vi oss en titt på.





Och så började äventyret. Om någon därute ännu inte fått uppleva närkontakt med dessa fåglar, var lugn. Hände det mig kommer det säkert snart en örn till dig.


6 kommentarer:

  1. - Halloj i söder.
    - Grattis till ett mäktigt möte. Kanonbilder !
    - Ha en fortsatt bra vecka !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  2. Fniss.. här möts man av underfyndiga texter varje gång man kikar in och fina bilder för den delen också.
    Ha en fin vecka!/Bea

    SvaraRadera
  3. Det är en mäktig och underbar upplevelse när de är riktigt nära. Fina bilder och en häftig upplevelse.

    /Erik

    SvaraRadera
  4. Gud va häftigt, grattis får man saga då :)
    Härliga bilder dessutom

    SvaraRadera
  5. Så läckert när de breder ut vingarna sådär, bra fångat! :)

    /Edwin

    SvaraRadera