måndag 21 april 2014

Något helt annat








Nu ska jag göra det undantag som alltid bekräftar regeln. Deerhunter gör ingen reklam, men detta evenemang var så bra att här vi står vi nu. Till saken hör att jag tyckte bilderna kom ut bra, trots att jag använde mitt billigaste zoomobjektiv. Det som i stort sett gratis medföljer kameraköpet. På full öppning. Nå, har ni vägarna förbi mellersta Skåne får ni här ett restips. Utställningen heter Den dolda kvinnomakten och är upplysande, utan pekpinnar. Mer detaljer här.







Känns trevligt att utan större kvalitéförluster kunna fotografera i mer eller mindre mörker. Ett stort steg från vad man erinrar sig från analoga tiden. Utställningen känns mycket påkostad och det är stort att vistas i historiska utrymmen som senaste 500 åren aldrig varit öppna för allmänhet. Vi är nog flera som vill rikta stort tack till slottsfrun för denna vidunderliga idé.

4 kommentarer:

  1. Håller med dig, en snygg utställning i en härlig miljö.Var där och gjorde ett jobb där veckan innan invigningen.

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder.Måste varit kul att gå runt och fota där.Gillar ju gamla miljöer,vackra gamla kläder och denna tide-era.Mycket fint att titta på där och snygga stilleben.F.ö går det trögt med mitt bloggande.Hänger mest på Facebook nu för tiden.
    Ha det gött.
    //Kicki

    SvaraRadera
  3. Fina bilder med underbart ljus! Verkar var en toppen utställning.
    Synd att den är så långt bort från Uppsala :o)

    /Erik

    SvaraRadera
  4. Hej, Erik. Senaste tiden har Google Chrome inte hittat koffmar.se, påstås det. Om du undrar vart jag blev av.
    / Klas

    SvaraRadera