onsdag 2 april 2014

Storfågel (2)




Det blåste nordostliga vindar och för att få lagom häng i glidflygningen fick den flyga mot solen. Antagligen är det därför örnens normalt skarpa blick missar att den är på väg mot mitt håll. Eller är den hungrig och fullt upptagen med att spana efter lämplig lunch? Bara fågeln vet.







Inte ens nu när den blickar åt mitt håll är jag upptäckt. Medan jag håller slutaren varm skänker jag en tacksamhetens tanke åt mig själv. Eller rättare sagt min försummelse att sätta konvertern på objektivet efter ha under tidig morgon fotograferat vilt i skogen. Brännvidden som satt på räckte och blev över.

3 kommentarer:

  1. Mycket fina bilder igen, härligt. Ettan är lite rolig då den spanar neråt ;)

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder!! Tänk om man kunde få se något sådant.......................

    SvaraRadera