fredag 25 april 2014

Nu finns de överallt....



Sån skillnad från för bara ett par månader sedan. Fåglar i vart hörn, vart man går. Härligt! Gick igenom kyrkogården i vår lilla stad, händerna på cykelstyret. Kameran runt halsen. Knappast aktionsberedd, om ni ser bilden framför er. Plötsligt, ett litet pip. Bakom och till vänster. Vad gör man?







Man tar en bild! Fågeln stannade snällt kvar medan jag kämpade med kamera och cykel. Från tre meters avstånd betraktade den mitt balansnummer med häpnad i blicken. En äldre herre på väg att passera stannade upp, lät mig ta bilderna. Ibland undrar jag om folk och fä ändå inte tar fotografi lite grann på allvar...:)

6 kommentarer:

  1. Satt och tittade en stund innan jag kom underfund med att huvudet var nedåt ,det beror väl på att mitt huvud känns nedåt efter en jobbig vecka, snygg bild.Här är det konsert i skogen varje kväll koltrasten håller låda,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas ditt huvud snarast återtar normal vinkel. Men de kan sitta i, de där tråkiga veckorna.
      / Klas

      Radera
  2. Vilken snäll man :)) Nötväckan är en härlig fågel ! trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Visst skall man ta fotografer på allvar ;)
    nej, skämt åsido, men frustrationen kan ibland bli påtaglig när man ser motivet och fotografen hamnar i ngn sorts "låst" position innan man kommer till skott.
    Fin bild på Nötväckan.
    Trevlig helg /bea

    SvaraRadera
  4. Härlig bild på en cool fågel.

    SvaraRadera
  5. Vi har nötväcka som bygger bo i ena björken på tomten...stare med. Taloxe har hittat ett hål under takrännan som blir bo :-)

    SvaraRadera