torsdag 31 mars 2016

I startgroparna med naturliga fötter




-Vi fåglar är mycket bättre anpassade till våra uppgifter än ni människor! Titta bara på min fot. Naturligt breder den ut sig, inga klämmande skor används här inte. Konstigt att just ni långbenta blev planetens härskande ras. Som ni ser ut!







Ja, kanske det är vad sångsvanen ovan begrundar, klart medveten om min närvaro som den är. Den här och många andra står just nu i begrepp att flytta till sina sommarvisten. Senaste veckan har jag kunnat räkna in ett 40-tal fåglar varje dag jag öppnar ytterdörren. Önskar er god tur!

3 kommentarer:

  1. Så fin bild du fick på storfot .Min flög bara igår det finns hur många som helst .Nette

    SvaraRadera
  2. Så fint bilde av Sangsvanen!!
    xoxooxo

    SvaraRadera
  3. Haj haj Klas!

    600 + 1,4 och portabelt sittgömsle ute på ängen någonstans där man tror att de ska flyga och jordisarna börjar jaga ca kvartöversex på kvällen...har gjort så men inte i förrgår då blev det kvartisju innan de kom...har suttit och väntat på att de ska sätta sig nära vid en stolpe så jag får sittbilder/närbilder men de flyger inte som man vill precis som sagt! :-)
    Men inte så tokigt med miljöbilder heller som blev...har suttit i två dagar och förrgår kom de inte först kvartisju som sagt och då är det skumljus...och sitt som gäller men icke lyckas än...4 stycken är de nu...häftigt att se dem när de spelflyger och ibland mellan jaktattackerna så jagar de varandra i luften med häftiga akrobatiska flygövningar.

    Steffe

    SvaraRadera