söndag 13 maj 2012

Väktaren!



Han höll på ett tag - bocken - med att spana åt alla sidor och håll. Var det kanske min person som var föremål för denna uppvaktning?  Eller kanske vårkänslor väckts? Jag gömde mig inte bakom stenen i förgrunden, utan står - fullt synlig anser jag - på en lite skogsväg en 30 meter bort. Varför djuret inte såg mig kan bara han själv svara på. Hoppas att han bara var nonchalant ointresserad av tvåbent denna dag och inget värre fel drabbat honom. Tycker att bilderna känns läsbara även om bocken stod mitt i riset, så jag tar med dem hit.

6 kommentarer:

  1. Fina bilder, jag tycker den tittar fram väldigt trevligt på den övre. I övrigt bra komp och trevliga färger. Som du skrev i texten, bilden skulle kunna ha blivit rätt rörig, men här framträder den ändå tydligt, delvis tack vare ljuset i hornen.
    // Sander

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder på bocken, speciellt den första. /Susanne

    SvaraRadera
  3. Är förtjust i den första! Även som du skrev är den lite rörig men du har lyckats rama in den fint med stenarna, solen lyser upp den gröna mossan samt trädet till höger, proffsig inramning! Sedan är ljuset,bakgrunden med träden och komp toppen! :)
    ..inlägget upplagt kl 03.56 :/ Du är uppe tidigt(sent) och redigerar bilder.. ;)

    SvaraRadera
  4. Fina bilder på bocken...fin inramning av skogen

    SvaraRadera
  5. Skogssaga... med ljuvligt ljus :)
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera