onsdag 23 maj 2012

Svalan och sommaren




Blev på riktigt gott humör igår kväll då jag såg att min hemmasnickrade svalanbostad i stallet äntligen lockat till sig nybyggare. Det är fem år sen sist. De såg ut att må fint däruppe under taket, ifred för katterna. Och sann boglädje delade de sannerligen med sig av. De pyttesmå fåglarna lät som Njupeskärvattenfallet i sin eufori inför uppgiften att duplicera sig och som bieffekt kanske jag äntligen få praktisera svalskjutning med kamera på nära håll !








1 kommentar:

  1. Underbara bilder på härliga fåglar :)
    När jag var i skolålder hade de boet nära mitt fönster... inte alltid var det glädjande ;),tänk hur mitt fönster såg ut jämt... min mamma var inte glad... hahaha...
    Här bor de hos granne :)
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera