söndag 28 mars 2021

Långt avstånd vs nära



Japp. Så fjärran som kanske 75 meter gör att jag fick med rejäl miljö runt rådjuret. Det var sen eftermiddag och solen stod lågt, nästan antände skogen. Passande miljö till ett djur som ännu hade mesta av vinterpälsen kvar.





 


Dovhinden fotade jag från mobilt gömställe, d v s från bilen. Djuret betade helt nära skogsvägen jag körde på, totalt obekymrad av sakernas tillstånd. Möjligtvis skönjer jag en smula förvåning. Obeskuren bild som nästan fick plats med klövarna. Istället med haptisk kvalitet; visst skulle det vara gott att stryka djuret längs pälsen? Tycker i alla fall jag. ISO 10000, 1/25 s. Tänk att de kan stå så stilla!

1 kommentar:

  1. Jeg tyker du har ett veldig godt kamera med en super fotgraf bak linsen!

    Nydelige stemningsfulle bilder.
    Jeg trenger ikke dra i naturen jeg får den her hos deg :)))

    Ønsker deg og dine en vakker og rolig Påskeaften

    Anita

    SvaraRadera