söndag 7 mars 2021

Snabbt pitstop



Sällan jag ser dessa fina, aristokratiska skapelser födosöka på mina ängar. Nu. Nu dessutom på "catwalken". Promenerade längs en naturlig platå med bortfallande perspektiv, som synes. Kände lyckan lysa upp tillvaron.





De var bara två individer, men det gjorde inget. De uppehöll sig ganska nära landsvägen och med mitt brännviddsval för dagen hade knappast fler fått plats i bildramen ändå.






Majestätiska är bara förnamnet. Efter ha rastat klart drog de sen vidare norrut. Mot nya äventyr. Välkomna tillbaka! 





4 kommentarer:

  1. Herligt Klas!Jeg får vårfornemmelse!

    SvaraRadera
  2. Vilket vårtecken!!! Alldeles underbart! Maken och jag planerar när vi ska återse Hornborgasjön igen... Vi håller koll på när dom anländer. I väntan på att få åka dit och fota så har jag idag tittat tillbaka på fjolårets bildskörd. Känner mig så inspirerad att åka och nu när jag ser dina bildbevis så vet jag att det inte dröjer allt för länge! Härligt!!

    SvaraRadera
  3. Härligt ! Har sett ett par stycken här också så de drar sig åt Hornborgasjön till antar jag.
    Fint vårtecken !

    SvaraRadera