torsdag 7 april 2016

Vita hjortar om kvällen



Såg två gäng vita dovhjortar under sessionen. Trevligt att de börjar visa sig. Vintern har i det avseendet varit sparsmakad, minst sagt.
Det vanliga är ju såklart att de sjappar så fort de ser en. Och upptäcka fotografer är knappast längre någon konst i den utgallrade, frilagda biotop som numer är Skogen i mina hemtrakter.

Men de här valde att stanna kvar. Kanske tio djur totalt. När jag fotograferade dem med helt öppen terräng oss emellan, kände det nästan som förr. Tillitsfullt.






Perspektivet bedrar : Här ser det i mina ögon ut som kameran placerats högt upp när i själva verket djuren och jag är i samma plan. Samtliga hindar, med sina kalvar placerade i skogen just utanför bild. Lyckas för ett kort ögonblick få alla att samtidigt titta mot mig och tar så bilden. Mörker rådde men jag har förstärkt intrycket i efterbearbetningen.

2 kommentarer:

  1. Perfekt med vita hjortar, då är de lättare att urskilja när det skymmer. Det är kanske dags att ge sig ut och besöka din skog.

    SvaraRadera
  2. Ojj sjeldent!!Nesten magisk!

    SvaraRadera