fredag 15 april 2016

Sol & vatten!



Gott om kärrhökar var det som sagt under förra veckans Tåkernbesök.
Här en av de som visade upp sig. Snirklade omkring plattformen på mest vällovliga sätt och avsatte en del bilder. Den jag valt här har legat på mitt skrivbord ett tag. Bilden vittnar om sol och friska böljor och ger lite sommarstämning, tycker jag. Efter alla regnbilder en lisa att betrakta.







Skådaren intill mig etiketterade fågeln som hane, brun kärrhök. Så det är vad vi går på här. Den flög lågt så någonstans i bakgrunden möts (omärkligt) himmel och vatten. Belyst från sidan ges ögonen speciell lyster. En av de vackrare bland rovfåglar enligt min enkla mening.

5 kommentarer:

  1. En riktigt lyckad BIF. Snyggt placerad i bildramen.

    SvaraRadera
  2. Superfin bild och så vackert ljus. Läcker pose du fångat den i.
    Ha en bra helg.
    M

    SvaraRadera
  3. Nydelige farger og bakgrunn!Og når man titter nærmere under vingen ser man skarpt det flotte blikket.Vakkert bilde:)))

    SvaraRadera
  4. - Halloj i söder.
    - Blir jäkligt snyggt när den flygande fågeln är
    lägre än fotografen. Snyggt fångat.
    - Ha en fortsatt trevlig helg !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  5. Den ser väldigt elak ut med den färgen på ögona :) en jäkligt fin fågel också.

    SvaraRadera