onsdag 26 oktober 2016

Substitut



Igår kvällspromenerade jag i skogen. Lyssnade och tittade efter brunstande dovhjort. Redan hade några handjur kommit igång. Men var ? Ahhh, snett framför . Väl kommen dit från snett bakom. Och tillbaka igen. Som på snöret drogs jag fram och tillbaka. Så tyvärr inga bilder på dovviltet. Istället :







Råget så nätt hon nästan uppslukats av växtlighet. Apropå det. Någon som vet vad slags vegetation vi tittar på? Tänker närmast på allt det vita som nu täcker många fält i hemtrakten.
Djuret och jag tittade på varandra en längre stund, rået helt blickstilla. Verkligheten var inte så ljus som bilden visar, jag tyckte hon förtjänade det.

5 kommentarer:

  1. Det er ikke godt å si hvulken vegitasjon det er..på meg ser det ut som karse.men det kan det ike være for det vsr jo i sommers--Alikvel ett nydeligt bilde av Dådyret :)

    hilsen Anita

    SvaraRadera
  2. Det är raps.Sitter ute i morgon och kollar två ställen som enligt svärfar är säkra.Återkommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahhh, vit raps. Tills nu aldrig hört talas om den.
      Tack för svar!
      Låter spännande med säkra ställen. Precis vad jag behöver nu.
      / Klas

      Radera
  3. Substitut??...i så fall ett väldigt sött och vackert sådant:)
    Vad det är för växter har jag inte en susning om...raps var ett förslag, men raps är väl gul, eller hur? Lärkfalken här nedan är bedårande och jag förstår att saknaden är stor...men vintern går ju fort i dina trakter.
    I skrivande stund tillbaka i Värmdö för att avsluta husförsäljningen...sen bor vi på heltid i Norrskensland. Hysteri nuförtiden, men som barn minns jag de kalla klara vinterkvällarna när ljuset spelade...och sprakade på himlen, nu gläds jag mest åt min sörländske makes förtjusning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj. Hade jag i ditt fall tyckt blivit en omtumlande förändring. Men du vet ju uppenbart vad du ger dig in på. Ett fritt yrke som ditt ger ju så här i interneteran fördelen som att fritt kunna välja bostadsort.
      Lycka till med flytten !
      / Klas

      Radera