fredag 14 oktober 2016

Efterlängtad




Fel person vid fel tillfällen?
Ja, något har ju gått fel, ingen tvekan om detta. Jag tänker närmare på hur få steglitsar jag hittills i år fotograferat. Steglitsar?? Kanske fel även där men jag chansar : En steglits, flera steglitsar...







Häromdagen släppte förbannelsen och jag erbjöds några rutor på en av våra vackrare fåglar. Fåglar med egenheten att - i mitt tycke - kunna erbjuda fina bildfonder. Ett av deras starkaste kort, faktiskt. Oftast med schattering mot brunt. Jag uppfattar inte favoritfödan tisteln som så mörk, men som bekant ljuger aldrig kameran (OBS! ironi!). Ur en större grupp individer koncentrerade jag mig på denna enda och andra får bedöma om kompositionen blev lyckad. Själv rätt nöjd, om jag får säga så. Ljuset kom från något sånär rätt håll och jag kan pusta ut. En höst utan steglitsar är inte på riktigt.

3 kommentarer:

  1. Vi kan nog inte se oss mätta på denna vackra fågel ,snyggt jobbat .Trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Åhh såå flott ny header!Inlegget også!

    Misunner deg.Så vakkert!en kunne gråte ja..

    Liker svært godt den nye designen din..

    God helg til deg og dine kjære..Hilsen Anita

    SvaraRadera
  3. Toppenfin bild! Skulle också vilja se en nån gång :)

    SvaraRadera