torsdag 18 augusti 2016

Exotisk...




Djupt inne i colombianska regnskogen sitter den fina fågeln. Här kan det regna mer än 10 meter /år och luftfuktigheten är alltid 100 %. Har smugit mig fram, huggit bort vegetation med macheten för att komma fram till denna plats, så underskön men gudsförgäten. Troligtvis är jag förste människan på planeten att befinna mig just här...

Nå, kanske inte, ändå. Byt ut exotisk regnskog mot skånskt kalhygge efter ett års förbuskning och den exotiska fågeln mot gärdsmyg med mat till ungarna i näbben. Då kan det bli så här :






Lite av regnskogskänslan kanske finns ändå?
Jag blev i alla fall jordig av marksynen... Varma vädret som rådde i mitten av juli månad kunde ingen klaga på, 30 grader i skuggan och mina kläder kändes som 100 % våta. Våta och jordiga. Puhh!

3 kommentarer:

  1. Håller med dig om känslan i bilden ,nette

    SvaraRadera
  2. - Halloj i söder.
    - Snyggt komponerat i regnskogen !
    Ibland verkar det som de skulle förstå
    vilken gren som är bäst att sitta på, för
    en bra avbildning.
    - Ha en trevlig helg !
    Hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  3. Snygg regnskogsbild!
    Nu blir´e Öland en vecka...självtid...gött!

    Steffe

    SvaraRadera