onsdag 3 augusti 2016

Ägrett & skarv



Möte nummer tre handlar om just - tre ägretthägrar. Stork, kungsfiskare och nu ägretter. Känner mig som ett barn på kalas.
På bilden ovan tittar en skarv förvånat på de där vita jättefåglarna. Bara två?? Jo, tredje fick inte plats i rutan då den satt på andra sidan trädet.








Det är förmodligen den vi ser i mittrutan ovan. De andra två sitter kvar i toppen, blir nu rejält utskällda av samma tidigare förvånade skarv som nu uppenbart börjat tröttna på inkräktarna.

Kan ju vara ren tillfällighet men de ägretter jag såg i samma sjö i våras var också tre till antalet. Kan möjligen vara desamma individerna nu på returen mot varmare trakter?

Alla bilder i inlägget tagna på långt håll och i hällande regn. Döm mig inte för hårt...

3 kommentarer:

  1. På långt håll och regn ja du så bra bilder får jag inte på nära håll i uppehållsväder .Uppehållsväder ja det var det för en stund sedan ,vi har haft åska i 5 dagar nu och nätter ,ibland vräker regnet ner .titta in på mina fåglar och se vad du tror om min artbestämning ,nette

    SvaraRadera
  2. Grattis till härlig upplevelse! De är fina de där, har bara sett en två gånger. På långt håll...

    SvaraRadera
  3. Grattis till härlig upplevelse! De är fina de där, har bara sett en två gånger. På långt håll...

    SvaraRadera