måndag 2 maj 2016

Håller låg profil...



Sett en gräsand smyga sig fram genom gräset förr?
Inte jag heller. Men nån gång måste det ju ske.








Det är roligt med djur. De kör ibland sin grej oavsett förhållanden som råder. Den här honan bokstavligt kröp fram genom den täta, högvuxna vegetationen. På väg till vattenhålet i närheten. Bara det att gräset ännu är kort och fågelns beteende inte döljer. Snarare tvärtom genererar uppmärksamhet. Detta tyder jag som en fågelvärldens bekräftelse på att våren var lång, men kall och att vi sydlänningar nog är någon vecka eller två efter normalvädret.

2 kommentarer:

  1. Vilken skön stil! Snyggt fångat :))

    SvaraRadera
  2. kul bild på anden .Vi såg fisktärnan och rödbenan igår så nu har alla kommit förutom svalan men jag kan tänka mig att den är i antågande vi hade + 20 grader idag mitt på dagen ,ha det fint ,nette

    SvaraRadera