måndag 4 januari 2016

Retrospektivt (3)





Invånarna i mina natursnuttar är obeskrivligt svårfotograferade, dagens fina förhållanden till trots. Var ute med soluppgången och fick njuta av fina ljusscenerier, alltid något.
Dagens nyhet på fågelfronten måste annars vara att första tranan redan siktats vid Hornborgarsjön!
Mer än en månad tidigare än normalt. Inget är som det brukade vara...
De här flyggökarna har nog visats tidigare. Har gjort om dem en smula, så de får gå som nya. Från juni månad, förra året. Hade tills dess aldrig lyckats fånga dem i flykt. Hoppas de kommer tillbaka lika starkt i år.

2 kommentarer:

  1. Ja noe er skrekkelig galt når vår og sommer fugler komer såå tidlig eller alldrig har dratt!

    Nydelige bilder hos deg!

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder på Göken och i flykten också. Jag tror bara att jag sett gök en gång och då på väldigt långt håll. Minns inte ens att jag hörde göken i våras... hrm får bli bättring. När jag var liten tog mina föräldrar mig på något som kallades för "Gökotta", vet inte om det finns nere i dina trakter också? Man åkte ut tidigt med fika och lyssnade efter göken.

    Ha det gott,
    Erik

    SvaraRadera