lördag 21 mars 2015

Stolt ormvråk



Välkommen tillbaka, du ormvråk-mitt-i-byn. Såg dig sitta vid bäcken häromdagen. Som vanligt var du cool, cool som hypade filbunken. Trots att jag fick bromsa in och t o m backa tillbaka nån meter. Kanske du just ätit färdigt något du slagit? Annars vill du nog inte sitta så utsatt på marken. Hellre då på en gren någon våning upp.





Den här gången gjorde du det inte lätt för mig. Du hade valt en skuggad plats att sitta på och jag fick dessutom kämpa med motljuset. Tack och lov klarade tekniken i efterbearbetningen av alla besvärligheter. Medan jag fotograferade dig passerade bilar på nära håll. Som vanligt brydde du dig inte stort. En sak till. Du ska veta att jag är ett mycket tacksamt fan till din ädla uppenbarelse. Fast det visste du nog redan, när jag nu tänker efter. Gillar oxå att du denna gång placerade dig  på lagom avstånd. Bilden är bara knappt beskuren, du fyllde ut 2/3 av sökaren och gav mig på så sätt lite spelrum att laborera med. Tack.

3 kommentarer:

  1. Fin bild på ormvråken ,ibland sitter dom bara där olika fåglar .Vi var på en kylig runda idag ,tycker synd om fåglarna i natt det väntas - 7 grader ,har lagt ut lite extra godbitar åt dom nu ,trevlig fortsättning på helgen ,nette

    SvaraRadera
  2. Vilken juste ormvråk som satte sig så nära ;) härlig bild!

    SvaraRadera
  3. En del har det lätt för sig...! ;-)

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera