fredag 4 juni 2021

Turgubben




Har explorerat, vandrat, skådat hemmasjön i mer än tjugo år nu. Men aldrig lyckats fotografera de rördrommar som bevisligen vistas där. Får väl erkänna att jag inte ens fått syn på någon, inte ens på långt avstånd i dålig vinkel eller liknande. 




 


Helt annan situation när jag kommer till Tåkern, Östergötland. Under några dagars pass inträffar detta under kanske en gång på sju. I alla fall ganska ofta. Jag är väl en avundsvärd typ i just detta, enda avseende. Nåja, jag har en god hustru, också :)







På bilden ovan två rördrommar i en och samma ruta. Jag nästan svimmade när de två grågässen jag följde i kamerasökaren visade sig från sitt rätta jag. Så enkelt livet är att leva vissa dagar...

4 kommentarer:

  1. hih hih jeg må nå le TURGUBBEN!!

    Men hvilket flott møte med disse storfuglene!Heldiggris

    Ønsker deg og din fru en hjertelig fin helg :)

    SvaraRadera
  2. Grattis Klas, blev först lite orolig att jag missat något men sen såg jag att det var från Tåkern. Fina bilder lite avis är jag allt.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fångat på bild!! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Häftiga bilder på läckra fåglar. Har ännu aldrig sett en rördrom men kanske springer på en när man minst anar det.
    Många fina bilder som alltid.
    Det var länge sedan jag tittade in, får bättra mig. Det finns mycket bra bilder och inspiration att hämta här.

    /Erik

    SvaraRadera