måndag 14 juni 2021

Oväntat möte



Mitt i fågelfotograferandet - en ung räv äntrar scenen. Fullständigt orädd tar den in min närvaro och bestämmer sig helt visst att närmare undersöka fenomenet.







Ungen blickar åt alla håll som för att förvissa sig ingen fara råder...Som om objektet framför - min person, då - inte är det farligaste i en rävs liv. Käcka jägare skjuter alltid den räv som vågar visa sig. Bara för att sen bränna upp kadavret. Sanslöst, tycker jag. Men än får denna individ leva. Den njuter sin nådetid, kanske man kan påstå.
 


Tittar försiktig åt sidan. Igen.




Sedan marsch framåt, igen. Dessa bilder är knappt beskurna. Djuret uppehöll sig väl inom tio meter. Jag stod stilla, vågade knappt andas. Ett magiskt ögonblick iscensatt av Moder Natur. 



4 kommentarer:

  1. Men WOW!!! Vilken underbar upplevelse! Så fantastiskt fina bilder på den fina räven.

    SvaraRadera
  2. Otroligt fina foton! Vilken närvaro! Snyggt som vanligt!

    SvaraRadera
  3. Tack alla för kommentarer. Jätteroligt att höra att ni gillar bilderna.
    / Klas

    SvaraRadera