onsdag 14 april 2021

Tre stilla undrande, en hårt jobbande.



Paddan har just kommit fram i "vårvärmen" som råder. Ska de hinna med alla sina bestyr måste de ju väckas i tid. 





Storspoven i stilla förundran över väderomslaget. Hur kunde jag välja så fel tid och plats? Häpet betraktar den det helt vintriga aprilområdet ute på ängarna.




 


Även brushanen verkar starkt försjunken i sina egna tankar. Det där som glittrar...Det måste väl vara p g a solsken? Var finns då värmen och varför fryser jag så??




Så till den som istället får ta slitet. Den större som bär lär vara honan och liftaren då den smidige hanen. I ösregnet vid parkeringen såg jag dem i sista sekunden, hann grensla långsamtgående "klumpen" genom fullt rattutslag... Jag tror de är i färd med att producera fler paddor. Antar även att vädret gynnar dessa amfibier. Så till slut några som blev nöjda med den detaljen också!


2 kommentarer:

  1. Hihi hih ojj hvor de paddene er stygge!!Hah hah men det siest at det bor en prins i en sånn❤De ser ut til å kose seg og det er vakkert at naturen formerer seg.Det er pkass til alle.Flott storspove.Har du sett Orrhøne eller Tiur?De er her i skogen hos meg men de som vet hvor spillet er vil ikke si hvor plassen er .og jeg forstår ikke kordinaterne .jaha så er det ut i skogen kl 05 og høre leite ,etter leken Ha det fint i Sverige Lykke til med sprøyten det går kjemefint Ingenting å kvi seg for
    Langt svar er på jobb.Snakkest😊

    SvaraRadera
  2. OOOO! Faller för den sista bilden och blir jätteglad. Här hos mig syns de knappt nu och jag är lite orolig vad hände. Saknar de.
    I övrig underbart inlägg som vanligt!

    SvaraRadera