fredag 5 februari 2021

Snö, kamouflage, upplättningsljus



Fler bilder från skogens kvällsljus. Nu lite lättare sen snön kom och som legat kvar. Kalven på bild ovan verkade inte registrera mig, vare sig som hot eller observerade den mig inte alls?  Med mitt snökamo ( som jag sällan får användning av ) befinner jag mig på öppen stig kanske trettio meter bort. Verkar ju hur effektivt som helst...





Innan snön föll gick det så klart bra att fotografera från bilen. Titta noga. En mycket mörk variant håller den vita hjorten sällskap.





Utan snö skulle en sån här bild förmodligen varit omöjlig, en gissningslek vad som där föreställs. I alla fall med mina fotogrejor.




 

Medan jag fotograferade några skovlade dovhjortar bland skogssly och mörka skuggor passade kalven ovan på att ta en nyfiken blick på mina förehavanden. En föraning, en känsla av att någon betraktar en? Precis så kände jag medan kameran - monterad på det trogna enbenet - snurrade runt och fotograferade den orädde. Några sekunder stod vi där och tittade på varandra. Sen snodde djuret helt om, försvann in i mörkret.

1 kommentar:

  1. Mmmm !!Viduderligt!!Hva fin pels den lille har!!
    Ja jeg ser den mørke som ligger bak den hvite..Herligt!

    Du er kjempeflink å finne disse dyrene Klas!Bravo!

    God Helg !

    SvaraRadera