torsdag 20 september 2018

Fint främmande! (1)





Senaste veckorna har jag haft förmånen att ordentligt få bekanta mig med de vackra, vita hägrar som just nu vistas i sjön. Utan tubkikare kunde jag en dag räkna in 18 individer, varav 5 ägretter i ett och samma buskage. Rena trångboddheten... Bilden ovan smygfotad genom den mest minimala öppning i ett sånt buskage.





Är man bara inte överdrivet yvig i rörelserna verkar många av fåglarna acceptera en.







Med sån numerär utklassas de annars allestädes närvarande gråhägrarna. De gillar definitivt inte nykomlingarna...!





Till min förtjusning håller en fågel på att landa på grenverket nära plattformen jag står på. Mer om detta senare.

3 kommentarer:

  1. These are some great photos that you took of this bird. I love the different action shots that you included in these pictures. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts

    World of Animals

    SvaraRadera
  2. Vidunderlige bilderKlas!Utroligt du fikk se så mangen.Kom dem med "Knud" mon tro?

    Fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  3. Wow! Häftigt att det är så många. Fina bilder blev det ju också ��

    Ha det gott,
    Erik

    SvaraRadera