söndag 10 juli 2016

Grrrr...!!!





Just nu sitter jag och betraktar detta fotografi. Är väl kanske OK. Mycket hellre hade jag tittat på EM-finalen i fotboll som mediekatastrofen TV4 tycks ha något slags ensamrätt på i detta land. Jag klickar mig in på deras spelare på datorn och till min fasa sänder inte gratisappen utan man måste betala en summa pengar varje månad för deras premiespelare. Visst, de sänder i TV-nätet. Men de som inte har tillgång till dessa apparater? Skiter man fullständigt i. Hela upplägget tycks istället syfta enbart till att tjäna pengar på deras kanalutbud. Botten, TV4!!! Att de får hålla på så här genom en lång turnering är förbanne mig något som borde finnas med i straffskalan. Helst en som ger fängelse i minst två år...

Nä, ingen final för mig. Och säkert inte heller för många andra. Bittert, men här kommer i alla fall nästa bild ifall någon orkat med så här långt.






Tagna från distans inte de bästa jag gjort. Men örn är örn.
Det finns en god berättelse om detta örnpar som häckar i sjön. Ett litet äventyr jag med personlig ensamrätt fick uppleva för någon månad sen. Ni visste väl att havsörnar kan simma? Gjorde faktiskt jag men trodde aldrig att jag själv skulle få uppleva detta. Bilder finns i dålig kvalité (minst 400 meters avstånd som de blev tagna på) och kanske jag lägger upp dem på bloggen vid senare tillfälle. 

2 kommentarer:

  1. Oj vilket foto man ser till och med ansiktsuttrycket ,Nette

    SvaraRadera
  2. Otroligt mäktiga foto! Ser gärna foton på simmande örnar!

    Trevlig semester, det är du värd!

    SvaraRadera