lördag 26 december 2015

Färskvara



Så kan jag äntligen servera en nytagen bild.
Den här har jag avmättat färgerna på. Solen lyste riktigt intensivt på fågeln och jag måste fotografera genom en ridå av stammar och grenverk. Har bilden i flera varianter och tyckte för dagen denna blev bäst.
Motivet uppförde sig hur snällt som helst. Jag måttade vilt med stora objektivet på. Steg åt sidan, hukade mig. Kanske skarven kände sig trygg bakom skyddet av trän. Satt bara stilla kvar, rörde på huvudet, följde mina rörelser uppmärksamt. Full koll hade den i alla fall. Önskar fler fåglar kunde ta efter det beteendet...
Bilden tagen nere vid kanalen. Vinden låg på lika starkt som som solen. Knappt en enda fågel i skyn, de flesta verkade markbundna denna fina dag.

1 kommentar:

  1. Fortsatt trevlig helg till dig.
    Fortsatt kan jag inte riktigt gilla skarven,
    trots att du fotograferat hen i ett härligt ljus.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera