lördag 21 november 2015

När fåglar lyfter





Min första fjällvråk för säsongen. Just när den säger tack och adjö efter en längre sittning.
Tyvärr ingen perfekt bildfil men det är som det är. Inte ens den bästa utrustning hanterar ultrasnabba rörelser 100%-igt. Kanske kunnat gjort tillsammans med vassare fotograf, kanske inte ens då. Hade det varit annorlunda och bilderna alla blivit lika perfekta varje gång, skulle nog många bildskapare söka sig andra sysselsättningar. Tror jag. Utmaningen ligger ju inte i att ta samma bra. Utan göra "jobbet" allt bättre. Finna frid i tanken att bättre hanterade prospekt förmodligen finns att tillgå i framtiden. Tror i alla fall jag.
Jo, jag fick - i konventionell mening - bättre bilder på vråken och de kommer att flyta upp här på bloggen, var så säkra. Men ingen lika illustrativ på lyftet. Jag gillar det här momentet mellan vila och flykt.

3 kommentarer:

  1. - Halloj i söder.
    Det är dom där korta ögonblicken man söker.
    Men som jag sällan finner. Snyggt.
    - Ha en fin avslutning på veckan !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  2. Härligt moment och så svårfångat, även om man tror att man är beredd så missar man ofta ögonblicket :)

    SvaraRadera
  3. WOW vilken bild! Riktigt snyggt fångat :) och jättefina bilder på lärkfalken här ovan!
    Den nya headern är också toppen!!

    SvaraRadera