tisdag 10 november 2015

Ledig och busväder (1)



Tittar ut genom regnvåta fönster på mörkret utanför. Sämsta delen, i mitt tycke i alla fall, av vinterhalvårets väderlek har drabbat oss. Kan i alla fall svagt urskilja matningens fåglar från bakgrundens kvarvarande löv, alltid något. Länken till e-tidningen fungerar inte,  kommer inte ens fram att klicka på. Så inga nyheter till frukost heller.  Bedrövlig start på dagen? Hoppas jag inte. Är ledig idag och optimismen sprudlar. Jag menar går det inte fotografera kan jag alltid diska, städa, mocka. Hur kul som helst...








För några dagar sen hade jag denna fina blåmes som gäst i trädgården. Inför tagningen vinklade den kroppen på rätt sätt, sätter sig så tillrätta så nära kameran det bara går. Sen blicken. Medidativ, förlorande in i sig själv. Kanske fågeln just ätit sig mätt på solrosfrön och jordnötterna och nu funderar på sitt nästa drag? Diska, städa, mocka är säkert inget som berör dess tankevärld. Inte så dumt vara fri som fågeln ändå!


1 kommentar:

  1. Kan kontra med att här skiner solen redan och det är en ynka minus grader, alltså ser ut att bli en vacker dag,
    undrar vad Rabtafar ska görs då ??
    Han brukar alltid säga att en vacker dag ska han....
    en annan vacker dag ska han...
    nu senast skulle han komma på en safir present till vår bröllopsdag och då sa han helt lugnt ...att en vacker dag !!!
    I dag ÄR en vacker dag så nu är det spännande värre.

    Så vacker din blåmes är, underbar.

    Tjingelingen från Rantamor...hoppas disken, städandet och mockandet??? är klart nu.

    SvaraRadera