onsdag 26 augusti 2015

Slapp bilkörning idag!




I Skåne är aldrig långt till närmaste åker, eller stycke som det ibland kallas här. Skördetider råder, åkrar plöjs upp. Mycket gott för fåglar att hämta. Stora som små.







De här bilderna togs faktiskt från min egen trädgård, granne till åkrar som jag är. Hundratalet måsar, några storkar följer traktorns arbete. Och gott om rovfågel. Här en trio jag lyckades pressa in i samma bildrutor. Har tagit bort ett vitt elband i översta bildens fond.





Majestätisk utstrålning har de spannfullt med, gladorna. Men de fungerar väl även på klanstadiet. Visst liknar fågeln i fonden en gammal stamhövding?!

5 kommentarer:

  1. - Halloj i söder.
    - Magiska bilder på Gladorna !
    Det är kanske till sådana platser man ska åka
    och sätta sig. För att få se rovfåglarna.
    - Ha en fortsatt trevlig vecka !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  2. Ja.. du er sååå lucky å ha muligheten til å ta slike bilder!

    Jeg tror du må bo i det nærmeste jeg kommer til Paradis!
    Jeg likte alle men nummer to best..De ser ut som de venter på noe..Noe har fanget deres oppmerksomhet!

    Mvh Anita

    SvaraRadera
  3. Visst är det väl härligt med "fina grannar"...vare sig de består av åkrar, gärden eller skog:) Huvudsaken är att de drar till sig skönheter som dessa, eller hur!?

    SvaraRadera
  4. Häftiga bilder på gladorna, vet inte om jag har sett bilder på glador som knallar omkring och letar mat på detta viset tidigare. Jag har sett ormvråk knalla omkring på liknande vis.

    Ha bra helg,
    Erik

    SvaraRadera