fredag 9 april 2010

Småttingar?



Någon kanske tycker att jag borde skaffa ett längre teleobjektiv, djuren är för små i bilden? Klicka på den och den blir större, svarar jag. Men samtidigt är tanken inte helt ogrundad. Min stil är att vandra omkring och fotografera det som utvecklar sig längs vägen. Vill man komma närmare kan man också trycka av bakom kamouflage eller gömsle - teknik jag tänker pröva mer - eller fotografera i djurparken, vilket jag också gör, förstås. Men inte för denna blogg. Låt oss för nu säga att bilden ovan ser ut som den gör av såväl konstnärliga skäl som med avsikten att visa tre ungtuppar i naturlig habitat. En äter, den andre tar matpaus, den tredje håller uppsikt. Djur i samklang med sin omgivning, som bilden söker förmedla.

2 kommentarer:

  1. Dina filosofiska kommentarer ger en ny dimension åt bilderna.

    Men att gilla hjortstek och älska djuren i sin naturliga miljö framför kameran behöver alltså inte stå i motsatsförhållande :-)

    SvaraRadera
  2. Jag äter gärna hjortkött, men då gäller att djuren hålls instängslade. Som vilken tamboskap som helst, anser jag. Nästa fråga!

    SvaraRadera