onsdag 29 september 2021

Elegans och kraft





Några till bilder från årets kronviltsbrunst följer. Ovan ung spetshjort utför brinken. Allt de gör sker med stil. Vinkeln är brant men huvudet hålls upp blickstilla, benen jobbar under den massiva kroppen. En fulltränad dressyrhäst hade knappast utfört momentet mer elegant.








Vädret har mestadels varit fantastiskt, kanske något för mycket åt det varmare hållet.  Vore synd att klaga, dock. Som vanligt har stjärnorna på scenen - hjortarna - bjudit upp till dans.  


 



Den där riktigt store platshjorten har inte velat göra sin entré, inte för mig. Men i mitt tycke är dessa ståtliga djur lika imponerande även utan de där sista taggarna på hornet. Se bara bilden ovan! Här hade jag turen att få syn på den lilla gruppen innan de såg mig. På väg upp från vattenbassängen där de släckt törsten, hann jag få ner stativet i backen och börja fotografera. Innanför deras bekvämlighetsbubbla, men de stod ändå kvar en liten stund till innan de drog vidare. Förmodligen lika överraskade av vårt möte som jag själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar