fredag 10 januari 2020

Äntligen!




Hurra!
En bild från nya året. Närmare bestämt idag. Den visar infarten till min närmaste "centralort". Inte vidare vackert, kanske. Men titta en gång till! Däruppe på lyktstolpen. För andra gången syntes storken spana över omgivningarna. För första gången bestämde jag mig för att föreviga motivet.







Tåligt lät den mig hållas. Tillsammans med andra tillskyndande fotografer. Vi blev några stycken, till slut. Och så klart stack fågeln småningom sin kos.
Känner att jag haft en del tur med storkarna. Se t ex hit.

Egentligen ska inga storkar finnas här nu, helt rätt. Den här har jag dock observerat på ängarna intill flera gånger tidigare. Verkar för hemkär. Hoppas vintern fortsätter sitt blida humör...

1 kommentar:

  1. åhh så nydeligt bilde!Utroligt Storken har besøkt dere!Hvilket syn!

    Kjempebra Deerhunter!

    Anita

    SvaraRadera