tisdag 28 januari 2020

Vinterfåglar






För det mesta när man kommer ner till gömslet väntar bara en stor, tom vattenyta. Enstaka tillfällen inte så; dessa bilder på salskrakar tog i slutet av förra årets sista månad. Kul att oväntade djur verkar trivas i vintermörkret.


Bara veckan innan fick jag en bild på fyra flygande ägretthägrar. Såvitt jag vet är de fortfarande gäster i sjön. Nu när vår nalkas hoppas jag de stannar kvar för resten av vintern.






Idag tröstlöst regnande, som vanligt. Ingen större chans till bilder. Men kanske skäggmesarna dyker upp...?

2 kommentarer:

  1. Herre min hatt den fuglen er da veldig sjelden??!Lappfiskand!!Veldig vakker
    Tenk å få se noe sånt!Egrett hegrene er også veldig vakre.Fatter ikke at du har så mye flott fauna der du bor..Misunnelig..

    Ha det fint Deerhunter!
    Jeg har heldigvis ikke Coronaviruset hah hah men Viktoria:)))Er nesten frisk nå :))

    SvaraRadera
  2. Snyggt Klas, du har fått de bilderna jag väntat på.
    Har varit ganska tomt på fågel vid mina besök.

    SvaraRadera