lördag 14 december 2019

Istället för gråtrist...





Väldigt lite nytt på fågelfronten just nu, i alla fall i mina trakter. Så detta inlägg få bli retrospektivt, från våren som var. Bobyggartider, som synes.






Men allt är inte frid och fröjd. Välväxt räv smyger runt på strandängarna utan att lägga märke till mig några meter bort.








Ända sen jag var liten påg har jag alltid gillat vass. Då som referenspunkt för gäddfisket i roddbåten. Numer som fantastisk ljussättare dagar då vass och sol samarbetar...





På inlandsängarna återfanns många vadare. Avslutningsvis en lite ovanligare BIF :  Grönbenan som sätter fart mot betraktaren. När årets bottennapp i form av kortaste dagen på året raskt närmar sig, finns säkert fler än jag som önskar naturen kunde skynda på lite.

1 kommentar:

  1. Åh... ja... det finns fler som är totalt vissna och bara väntar... Ja, man får stå ut lite till...
    Vilka underbara bilder!
    Inte många dagar kvar och allt börjar på nytt.
    Det finns hopp :-)
    Varma hälsningar
    Halina

    SvaraRadera