lördag 21 december 2019

Bytestagning






Helst håller de sig för sig själva, rovfåglarna. Når de tagit sitt byte, menar jag. Kanske annars också. Nån gång passerar de förbi, med bytet väl förankrat i klorna. Fotografen blir exalterad, förövaren mätt. Inte så med offret. Den enes död...






Undrar hur många maskar en sån här slukar varje dag? Nå, något gott måste det väl finnas även i detta matskick. Kanske storken bara knaprar i sig av ett enormt överflöd. Jag vill gärna tro att naturen kalkylerat rätt, kan sin matematik. Det blir nog maskar över så det räcker...
Båda bilderna från i somras, den vackra och sköna.

2 kommentarer:

  1. Ohh my God har ørnen tatt en Skarvfugl!!?Ja slik er det i naturen men hvilken bild du har fått med deg!
    Den der storken er da kul..heh heh tror den må spise mangen ormer for å bli mett ja!
    Jeg sitter her på min jobb.Only 2 jobb netter igjen så blir det jul på meg ogsa.Vi talats
    Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Anita!
      Har uppdaterat taggarna till övre bilden, ledsen att jag utelämnat dessa. Ingen örn, tyvärr. Men väl en glada.
      Om inte annat så önskar jag dig en fantastisk jul (även om du är på jobbet).

      Radera