tisdag 2 juli 2019

Tur ska man ha...





Enkelbeckasinen satt lugnt kvar, jag fick lov göra en halvcirkel runt den och fick bilder även utan grenverk omkring. Men tyckte att det ramade in fågeln, skapade djup i bilden.


Sen gäller det fågelsjöarnas okrönta skugga. Kanske jag lyckas landa ett fototillfälle var tredje år. Eller något i den stilen.





Men så plötsligt händer det. Helt oväntat, rakt upp ur vassen. Hyfsat nära, tyvärr med kurs bort. Men
rördrommen kostade på sig ett getöga bakåt och jag fick bilden.

3 kommentarer:

  1. Grattis till båda, men främst rördromen. Har bara hört den, aldrig sett. Som sagt, grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Martin.
      Helt visst en sällsynt företeelse. Mycket tur ska man ha.
      / Klas

      Radera
  2. Visst känns det extra kul när det lyckas på alla fronter . Som när jag hade besök av steglitsen här om kvällen ,det är en sällsynt fågel här . Det har varit många otroliga företeelser på sistone men jag hinner inte få in dom på bloggen ,det är facebook som går snabbast ! Ha det bra ,Nette

    SvaraRadera