onsdag 26 juni 2019

Hemma





Jag hör till den delen av människor som gärna gräver där de står. Försöker finna mina "fynd" i närmiljö. När jag åkt ner till samma sjö för hundrade gången längtar jag redan till nästa.




Här en ytterligare fisktärna-med-fisk-i-mun-bild. Helt vanlig men titta noga bakom tärnans huvud. Märklig optisk effekt och helt osökt, så klart.





En till på samma tema som går att variera i oändlighet. Men de är skickliga fiskare, tärnorna.






Där tärnor uppträder finns oftast skrattmåsar. Avslutar inlägget med två bilder helt utan mysighetsfaktor. Bilden ovan uppvisar ingen familjär gemenskap. Utan en vuxen som försökte dränka en (föräldrarlös?) måsunge.





Gär det inte att dränka ungen kan man alltid hacka med näbben. Ungens skräckslagna blick ristar djupa ärr i min själ. Ibland blir naturens verklighet bara - för verklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar