söndag 23 juni 2019

19 minuter






Några resultat efter en mer än 19 minuter lång, sammanhängande skjutning. Befinner mig på skogsvägen med geten till höger, bocken på andra sidan. Inte så konstigt scenario från ett välgjort gömsle, kanske. Men här är jag helt utan. Min enda hjälp (?) är en camojacka. Plus att den lilla vind som var fläktade från djuren mot mig.






Alldeles för mycket brännvidd påskruvad, men vad gör man?
Bocken tittade åt alla håll, även mot mig utan att synbart reagera. Som den djurvän jag är önskar jag gärna mig magiska egenskaper i umgänge med skogens vilt, men vet så klart att villkor är desamma för alla. Så ett lyckligt sammanträffande att två av de mer skygga bland skogens större däggdjur lät sig fotograferas under så lång tid.
Hade jag varit starkare hade en ytterligare kamera med 300 mm brännvidd varit att föredra.

1 kommentar:

  1. Hej Klas, sitter och ler och smälter när jag tittar på dina bilder. Den första är magisk, som en sommardröm :-) Underbart!
    Jag förstår din dilemma, jag gillar inte bära för mycket och det hände ibland att jag önskar fler objektiv med mig när jag är ute...
    Varma hälsningar
    Halina
    Jag kanske skulle skriva kalla hälsningar med tanke på gårdagens 30 grader ;-) och det ska vara lika "härligt" idag

    SvaraRadera