söndag 12 augusti 2018

Oförklarligt härligt



Fortfarande kan magi uppstå. Därute i skogarna. Som den hare jag med kameran uppe i lugn och ro fick inspektera från kanske fyra meter eller mindre. Utan kamouflage. upprättstående mitt på vägen. Den bilden kommer vid senare tillfälle.

Nu istället tillbaka till mötet med vithinden med sin kalv. Som bara sekunder efter jag scannat av den där naturrutan steg fram ur densamma, som vore jag blind eller de supersnabba i rörelsen. Efter ha fotograferat  den lilla familjen på kort avstånd retirerade den makligt ett stycke för att där ånyo stanna upp, vända sig om. Nya bilder uppstår.







Här är en. Kan bara hoppas att den där subtila känslan av tillförsikt - åtminstone upplevde jag den då och där - alltså ett slags förtroende mellan oss tre förmås förmedlas i bilden. Hindens lugn smittar av sig på kalven som verkar så där måttligt upphetsad av min närvaro. Som det i en ideal värld borde få vara.

1 kommentar:

  1. Ahh den ser jo rett på deg!Som den naturelsker jeg tror du er så må dette ha vært en opplevelse!Du verden så fin mamma med sin kalv:)))

    SvaraRadera