onsdag 15 augusti 2018

Lättfotograferad? Nåja, allt är relativt...




Min favoritmodell för BIF:ar tagna i trakterna hemmavid. Från första, trevande starten för snart tio år sen. Det var då jag upptäckte att min vid den tidpunkten nyinköpta kamerautrustning även passade bra till dessa bilder.






I Skåne, i alla fall de delar jag mest vistas i, flyger rödgladorna ofta med lugna vingslag. Inget verkar rubba deras rytm. Hmmm, stigande intresse och påföljande intensitet kan observeras om sensommaren, då slåttern begås. I alla fall då. Bara sällan annars.





Tornet med skådare passeras förbi som vi däruppe knappt vore värda ens ett ögonkast. Ni sköter ert. Jag sköter mitt. OK?

1 kommentar:

  1. Such an incredible looking bird. I love how amazing these photos turned out. Looks like you had a great day. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.
    World of Animals

    SvaraRadera