måndag 3 juli 2017

Midsommarkväll (2)





Jag står upprätt mitt på vägen. Har i och för sig ett mindre kamouflage i form av jackan. Men blåjeans finner ingen naturlig motsvarighet i skogen. Jag tror inte på djurs färgblindhet i allmänhet. Möjligt just den här geten/mamman drabbats?








Ungefär tjugo meter från min figur blev hon i alla fall plötsligt medveten om att familjen var på väg   springa rakt in i faran . De små med sin inneboende energi fortsätter rakt fram...








...uppenbart nästan under min radar för här kom ungarna inte fullt med på bild. Skarp vänstersväng nästa!

Fortsättning följer.

2 kommentarer:

  1. Hur sött får det bli? Vilken lycka att du inte var kamouflerad...då hade de säkert inte kommit så nära:):)

    SvaraRadera
  2. Gertie!
    Du har just gjort min dag :)
    / Klas

    SvaraRadera