fredag 2 juni 2017

Konsten servera mat






Här sitter han. Han är hungrig.
Hur jag vet det? Jo, för att han är djupt involverad i att mata sin partner. Hon vill ha fisk serverad som vore paret på finaste restaurang. Det ska vara gott, gå snabbt och - så klart - bli hanen som tar notan.







Efter ha sökt av en del av sjön kommer han här med sin dyrbara gåva. Kanske en smaskig lillmört, kanske något annat. Honan har hela tiden suttit blickstilla och tigit som muren. Men nu, med serveringen i snabbt annalkande, tinar hon rejält upp. Skränar här sitter jag !








Tiondelens sekund senare. Det går så fort ögat hinner inte registrera detaljer. Fotografiet avslöjar dock en perfekt överlämning. Timing är allt. De komplicerade rörelserna mellan sändare - mottagare flytande. Växling perfekt utförd, utan hack eller ryck. Hade det gällt 4x100 m stafett och mitt lag besuttit den här kompetensen hade vi segrat även med mig själv på slutsträckan...

4 kommentarer:

  1. Som en tavla! Riktigt snyggt. Både fotot och överlämningen. Nu tar jag helg med det här fina fotot på näthinnan! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. hun har det godt hun fisketernen som får servert slike godasaker!!!!
    Yepp det er noen som har det:))flott dokumentert og fin historie:))
    skulle ikke dere gå 90 mil til fjelles??hehehe!!:)))
    Her i Beeerrgen er det regn og atter regn
    ingen andunger ingen måsunger..kjedeligt
    Men ønsker dere en super helg i Sverige!

    Anita

    SvaraRadera
  3. Jag bugar och bockar inför dessa bilder!! All heder till fotograf och aktörer!

    SvaraRadera