fredag 21 april 2017

Tranor






Nån gång har möjligheten att fotografera trandansen från gömsle slagit mig som god idé. Men inget jag hittills prövat på. Istället för tiotals aktörer i samma ruta får jag därför nöja mig med (oftast) en enda. Men dessa originella fåglar kan nog klara av den soloprestationen själva. Allt hänger på fotografen.

Ovan bild på flygande trana halv nio om morgonen. Observerad från en plattform - med skogsridån i fonden -  flyger fågeln snett emot, med morgonljuset som fin draghjälp. Den här passerade riktigt nära, har en sådan bild beredd för kommande inlägg.







Från gömsle och omgiven av hundratals tranor misstänker jag att flygbilder på individer är rätt ogörliga. Så jag gör därför just dessa. I brist på annat. Vid detta tillfälle stod jag på marken och motivet hade inga alls betänkligheter att korsa min rutt. För min smak lite för starkt solljus nu närmare mitt på dagen. Man tager vad som erbjuds.

1 kommentar:

  1. Dom gör lite som dom vill tranorna .Läste om din Tv livet är inte lätt alla gånger men det går framåt ,själv föll jag illa igår men ryggen och vänster arm sjuk idag fick ta vikarie på jobbet ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera