... men redan på benen. Faderskänslorna flödar när den lille parveln snällt poserar. Det hjälpte inte att mamma tofsvipa försökte kalla in sina två ungar, det var som de ville bli fotograferade.
Hoppas nu bara att ängarna detta år bjuder på mer mat för fåglarna än förra då de - ängarna - totalt torkade ut. Det verkar tyvärr inte intressera vare sig naturvårdsverk, länsstyrelsen Skåne eller, minst av allt, den arrenderande bonden.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar