torsdag 12 januari 2023

Fågelfoto med förhinder



Många har senaste tiden skådat och fotograferat lappugglan. I mina skånska bygder sällsynt att se. Bland naturfotografer diskuteras nu lämpligheten att så många människor så pass länge samlas runt fyndplatsen. Får den äta i fred? Finner den ö h t föda?






Jag känner mig träffad. Då jag var på platsen delade jag upplevelsen med säkert trettio andra. På vägen dit mötte jag fler än tio personer till. 





 


Mitt enda försvar är att jag stannade inte länge på platsen och jag höll ett hyggligt avstånd med mycket telekraft på apsc-kameran. Gjort är hursomhelst gjort, jag återvänder inte till platsen fler gånger.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder Klas och jag förstår dina tankar. Du förstår kanske varför jag inte åker på sådan larm.

    SvaraRadera