söndag 29 januari 2023

Djur i skymundan - eller ? (1)






Dovhjortar utan horn verkar inte tilldra sig uppmärksamhet att prata om. Fotografer emellan, menar jag. Jägare härnere skjuter dessutom så många de orkar och endast köttet intresserar. Eller jag tar miste ? Nog har de väl plats i skogen, även de? Även om de likt nedanstående art ses som invasiva ?






 

Nästa på listan över djur att glömma är storskarven. Ålakråkan som den ibland föraktfullt benämns. Finns i överflöd längs kuster och i mina sjöar. En gång blev jag åsyna vittne till verbalt slagsmål mellan en ornitolog och en yrkesfiskare på parkeringen. Definitivt inget för små oskyldiga barnaöron, jag försäkrar. 

1 kommentar:

  1. Vakre bilder !Tenk så mangen hjort du fikk se på engang!
    Det er synd man ikke kan bli enige ang bilder av dyr ,fugler osvheldivis har jeg ikke det problemet,jeg går alltid alene på bortgjemde plasser..
    Ønsker deg en fin uke!Venn! :)))

    SvaraRadera