torsdag 9 juni 2022

Ormgrop naturell !



Riktigt starka människor skyr inte sin ormskräck genom snabb sorti. Nä, de stannar kvar, låter fasorna skaka om i lagom hög dos.





Just så var det. En kvinna stod på stigen, pekade neråt marken, utbrast : Se hitåt!





Märkbart tagen av skådespelet, blek i ansikte stod hon två meter från denna veritabla ormgrop. Pekade med hela handen. Jag kunde inte missa föreställningen!




 

Ställde mig på huk och försökte med min rätt kraftiga teleutrustning få fokus på de snabba kreaturen. Sa jag att de är snabba? Men de höll samtidigt respektavstånd. Undrar annars hur det känns få en snok uppkravlande innanför byxbenet? I själva verket var reptilerna hur respektabla som helst, ormade sig bara runt varandra i evig kretsrörelse. Dvs tills intresserad man i 30-årsåldern måste fotografera dem med sin I-phone. Han höll telefonen 30 cm ifrån och så klart skingrades alla ormar åt alla håll. Så kan det också gå!

5 kommentarer:

  1. Fina bilder Klas, bara att gratulera. Inte ofta jag träffar på Ormar på mina vandringar, jag är kanske ute på fel tider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      De var 7-8 exemplar som snodde runt varandra, liknade en boll med pulserande yta i frånvaro av bättre ord. Magstarkt för en del, häftigt för andra.
      / Klas

      Radera
  2. Otroligt häftigt och bra dokumenterat i vanlig ordning. Trist med de som har svårt med respekt för andra. Tack för att du delar med dig, såg huggorm för ett tag sedan men ser i stort sett aldrig några av våra ormar annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket.
      Tyvärr inte så ofta jag heller stöter på kräldjuren. Man får ta vad bjuds...
      / Klas

      Radera
  3. Så fantastiskt fascinerande och superfina bilder. Tror inte det är ofta man får vara med och se när dom ormar till det liksom ;)
    Även om jag inte tycker det är superkul med ormar så finns det någon skräckblandad förtjusning i att se dom, på avstånd. Tyvärr tror jag det finns allt för många av dom som inte har någon känsla alls utan bara stövlar in och beter sig ego. Han ville säkert ha många Likes på Insta... Suck!

    SvaraRadera