måndag 15 november 2021

De som lyser upp




Brunstsäsongen för min del inleddes och avslutades lika abrupt. Jag har varit tvåa på pucken sen dag 1. Men det hann i alla fall bli några bilder. Mer än som kan sägas om tidigare år. Det ensamma handjuret ovan fixerade jag på väg från en brunstplats till annan.






Efterhand som furor fälls och gran inplanteras blir "mina" skogar allt mörkare att vandra i. Har köpt nya kameror, tur var det. Bättre sensorer och autofokus offsetar det problemet, åtminstone delvis.




 


Men en vit hanhjort lyser alltid upp. Eftersom få tycks mena att dessa djurs skyddsvärde är något att särskilt beakta blir min åsikt - så klart - den diametralt motsatta. Doven lyser upp i mörkret på fler sätt än ett. 

1 kommentar:

  1. ???Nyt kamera og linser nu IGJEN???

    OMG!eg bruker de gamle enda..Men har dog lyst på nytt ja!
    Nydelige bilder av disse hvite Saga dyrene

    Jeg så et program fra Sverige som heter Elg vandringen naturfilm fra Ulf Jonessen Veldig bra med den hvite elgen Ferdinan!Sverige er vakker!

    Ha det fint i uken :))

    Anita

    SvaraRadera