fredag 19 november 2021

Alla dessa havsörnar


 


Årets ska snart summeras men redan nu vet jag att detta fotoår går till hävderna som mitt bästa örnår. Närmare bestämt havsörnsår. Under några veckor i våras t o m skröt jag för omgivningen att idag, en dag hade jag minsann upplevt en örnfri dag...





Nu i höst har det bara fortsatt. Bakom staketet måste ha legat ett kadaver som mättade närmare tio fåglar samtidigt. 






Ser jag en kulmage??? Uppenbart ordentligt proppmätt flög en av individerna vidare mot nya äventyr.






Fåglar landade i strid ström, smärre slagsmål inte ovanliga.




Låter den här sig bli bortkörd?





Tyvärr (?) lät sig inte kadavret illustreras. 




Här en grupp som dragit sig undan. Med måltider som denna i åtanke är det inte underligt att det går bra för skånska havsörnen.


3 kommentarer:

  1. Väldigt trevliga foton och inte minst den översta är riktigt snygg, stilistisk!

    SvaraRadera
  2. Det är nog snart den vanligaste fågeln som finns , fina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Nette!
      Nja, fullt så lyckosam har jag aldrig varit!
      / Klas

      Radera